Fleksibel, innovativ og transparent – dette er fremtidens boligalarm-aktør
Safey har utviklet et helt nytt og innovativt boligalarm-konsept, og utfordrer de største aktørene på markedet med et sømløst system som er utformet for fremtiden.
Boligalarm-løsningen til Safey, er for deg som ønsker full kontroll og alle muligheter. Safey er boligalarmen som alltid ligger et hestehode foran i utviklingen, for at du som kunde skal nyte godene av et trygt og sømløst system som du alltid kan stole på.
Boligalarmsystemet anno 2021
Gründerne Fredrik Frej, Are Nicholls og Daniel Hedlund, startet utviklingen av fremtidens boligalarmsystem i 2018 – som en motpol til de reaksjonære boligalarm-leverandørene på markedet.
Are og Daniel jobbet tidligere for én av de største boligalarm-leverandørene i Norge, og følte alarmbransjen var like spennende som den var fastlåst.
– Når du jobber med salg, møter man veldig mange mennesker, og da må man løse det kundene vil ha. Jeg fikk mange forespørsler hver dag som jeg følte vi ikke kunne levere, og det var der tanken begynte å svirre litt for vår del; har du for eksempel et smarthus, gir det jo litt mening at du må ha komponenter i mange forskjellige rom som «snakker» sammen med boligalarmen, forteller Are.
Han og Daniel kom deretter i kontakt med Fredrik, som hadde en lang erfaring innen ledelse, teknologi, video og sikkerhet – og de tre fant fort tonen.
– Jeg så tydelig at det var et vakuum i markedet. For slik vi ser det, så har vi to konkurrenter – men de har stått stille i mange år! En av de få tingene som har skjedd er at de har fått en mobil app, sier Fredrik.
Sømløs integrering med smarthus
Fredrik, Daniel og Are, mente derfor at det var på høy tid å tilby noe de andre alarmselskapene ikke hadde. Utstyrt med en fleksibel app-plattform som er enklere å modernisere og videreutvikle i fremtiden, ble Safey en fulltreffer på smarthus-markedet.
– Kjøper du Safey, får du en helt ekstremt god sikkerhet. Men du får også et system som vil fortsette å være aktuell flere år fremover i tid. Vi kan fjernstyre systemet hele tiden og sørge for at alt er «up to date», understreker Fredrik og Are.
De største forskjellene på Safeys boligalarm-løsning kontra de største boligalarm-leverandørene på markedet, er at du får en åpen plattform med langt flere valgmuligheter, en full garanti som dekker alt, og muligheten til å se kameraovervåkning av boligen din i realtid.
– Det er mye snakk om skreddersydde løsninger med tanke på boligalarmer, og det er selvfølgelig forskjell på hva du trenger av alarmsystemer i forhold til om du har 50 kvadratmeter eller 450 kvadratmeter. Men vi tenker også på selve menneskene: noen har med seg mobilen hele tiden, det er jo veldig vanlig i 2021. Da er det kanskje ikke så nødvendig at alarmen skal gå via oss, men isteden direkte til alle som tilhører boligen. Mens de som jobber offshore eller i yrker der man ikke kan ha med seg mobilen hele tiden, gjerne ønsker en alarmstasjon 24 timer i døgnet. Vi ønsker å gi denne fleksibiliteten til alle kunder, fastslår Are.
Unik kundeservice
Til forskjell fra de andre boligalarmene på markedet, eier du dessuten alarmproduktet. Og med den hyllede supergarantien som dekker alt fra ulykker til komponentfeil, slipper du å bekymre deg for ekstrakostnader.
Are trekker frem et kundescenario, der kunden var så uheldig å velte balkongdøren, slik at en sensor gikk i stykker. Da rykket Safey ut og reparerte både sensoren og balkongdøren – helt gratis!
– Vi lever av fornøyde kunder, så vi reiser ut og fikser det kostnadsfritt, bekrefter Are og smiler.
Safey har i dag rundt 40 ansatte, og dekker hele Østlandet, Lillehammer og ned til Risør. Men i løpet av kort tid vil Safey finnes i stadig flere byer nær deg.
– Fremtiden for Safey er helt ekstremt spennende, understreker Fredrik.
Han trekker frem hyttemarkedet som et nytt og attraktivt marked, der tilknytningen til 5G til og med åpner for muligheten å installere alarmsystem i bobiler!
– Det er splitter nytt og revolusjonerende, og for oss er det viktig at vi alltid holder oss oppdaterte ved å for eksempel gå på messer i utlandet. Kunden skal aldri være en person som ikke skal være «up to date», for der har vi allerede tenkt i forkant, avslutter Fredrik og Are.
Er du interessert i et hyggelig tilbud som gjør boligen din litt smartere? Trykk på kontakt oss og legg igjen ditt telefonnummer så hører du fra oss snarest!